Bila Neuron berkembang

Banner created with MyBannerMaker.com

Teman Seperjuangan

Monday, January 31, 2011

Le Tour de Langkawi: Melaka-Nilai


Assalamualaikum...
Kali ni den nak cerito pulak pasal lumba beskal stage 9 dari Melaka- Nilai. Pagi tadi lebih kurang pukul 11den sompat tengok dieoghang  berkumpul di Hang Tuah Mall dimana tempat dieoghang bermula. Walaupun hujan renyai-renyai, tapi ramai oghang jugak yang tengok dan macam-macam aktiviti diadakan seperti persembahan dari kanak-kanak tadika, sekolah rendah, perarakan beca dan beskal lama dengan oghang pakai baju-baju era 50an ada ala-ala zaman perang pun ada jugak.
Ketua Menteri Melaka telah melepaskan pelumba-pelumba  untuk memulakan jelajahan sejauh 151.7km tapi dengar dalam berita tadi dipendekan jarak perlumbaan kepada 121km disebabkan banjir di kawasan Negeri Sembilan. Esok stage terakhir dari Uitm Shah Alam ke Dataran Merdeka yang bermula pada pukul 1 tengah hari. Nasib baik dah balik kampung, kalau tak dah p tengok kat Uitm esok..rugi...rugi.. 
Ni ada sikit gambar-gambar di lokasi kejadian dan dipinjam dari link ni LTDLdan boleh klik link nih untuk detail dan gambau-gambau yang lebih menarik..Pakat-pakat tengok lah...





  



2 comments:

  1. gilolah ekau pagi-pagi laie ekau dah post entri yo.
    den tak poie pun tengok LTDL tu hah, sibuk memanjang.

    ReplyDelete
  2. lama xupdate..skali update tu dia..aku bru nk roughly idea nk mnang topup ko..hahaa
    ko kan skng tok ketua

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...